söndag, juni 7

Trädgårdsgöra del 2 en bit på vägen



Lördag


Tankarna har flödat samtidigt som svetten har lackat för gud vad man får jobba när man håller på i trädgården, men ingen är gladare än jag för det har tyvärr inte varit allt för mycket motion under veckan då det har varit väldigt mycket på jobbet. Så här såg det ut i början av min tankebana, snart följt av...



Men det va något som inte stämde, det kändes inte riktigt rätt, bäddarna blev för höga, så på kvällskvisten satt jag ute och funderade tillsammans med hunden, lite kyligt var det men med en filt över axlarna så va det inte helt fel. Det är så skönt att kunna sitta ute igen, älskar sommaren och alla varma/halvvarma kvällar man kan sitta ute och filosofera. Tillslut så kom jag iallafall fram till en ny lösning som fick bli morgondagens göra.


Söndag


Söndagen började med att jag och stora sonen åkte ut till K-rauta för att köpa jord, det är ju alltid skönt att ha det hemma så att man inte står utan när själva planeringen är färdig. 20 st stora säckar är inköpta och det är ju tur att man har stor bil och stark son, väl hemma sen så bar han även in dem på tomten :)



Bäddarna ligger ute och nu är det bara jord som saknas i dem. Tungt det med men det va ju bara att börja ;) för här ska ju också sås och planteras.



Nu känner jag mig riktigt nöjd, är ju inte på långa vägar färdig ännu men har kommit en bit på väg iallafall, i bäddarna finns nu iallafall Jordgubbar, Sallad, räddisor, lök, morot och rödbetor, det kommer att sättas mera men man kan ju inte göra allt på en gång. Mellan bäddarna skall det läggas ett stenparti som man kan gå på samt att vid änden av planket, där kommer grillen att stå sen när vi är färdiga.. Med förhoppning om att vädret är bra nästa helg så kommer det att läggas sten samt att uteplatsen skall rivas och göras större.

Nu känns det iallafall inte helt fel att sätta på vattnet i badkaret för att sen slinka ner med lite skön musik och låta all jord och damm få lösa upp sig, imorgon är det en ny dag på jobbet och i kalendern står 20 minuters cykling på motionscykeln. Dax att sätta fart på motionen även på vardagarna igen så att tjejmilen inte känns allt för jobbigt. Har en plan att börja cykla till jobbet så fort killarna går på sommarlov, då finns det alltid någon hemma som kan hjälpa till med hunden så att jag slipper på lunchen och då finns det tid för mig att cykla..

Nä, baddax för skitiga damen

Razzy lämnar over and out för denna gång.

1 kommentar:

  1. Nog är det trist att vädret sedan blev som det blev, så att det knappt går att fortsätta? Fast du får det ju rejält vattnat i alla fall...

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy