fredag, juni 19

Midsommarafton

Att vädret inte va helt på topp det insåg jag redan
på morgonen för ena minuten när jag vaknade till så sken solen och nästa gång när jag vaknade helt så låg molnen tungt över nejden. Men här skulle firas midsommar ändå så fram med köttbullar och prinskorv som va våran del av lunchen och sen in i bilen med två ungdomar med mycket tunga ögonlock.

Yngsta sonen hittade kameran och började knäppa kort undertiden som vi åkte ut mot vaxholm för att ta båtarna över till Värmdö. Och som ni ser så är det blå himmel med härligt vita molntussar. Väl framme så hann vi både äta lunch och en härlig jordgubbstårta innan svarta moln och åska började mullra in över nejden.

Försökte fota det mörka men solen lyser fortfarande så det blev inte riktigt så mörkt som det igenligen var.

Färden hem blev med blå himmel även om molnen hängde svarta runtomkring oss, här där jag bor har det dock inte regnat en endaste liten droppe, så olika det kan vara mellan en del av stockholm mot en annan.

Hoppas ni andra också har fått en härlig midsommar med mycke god mat, jordgubbstårtor samt en och annan nubbe.

Kunde inte låta bli att ta ett foto på detta härliga moln, bilden är tagen straxt utanför Vaxholm i Stockholm.

1 kommentar:

  1. Jag fotograferade också mörka moln igår, ska kanske leta rätt på kameran och se om de blev något bra - men du, nu skiner solen igen!

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy