söndag, november 4

Bubbla

Så här har jag känt mig hela dagen. Kom inte upp ur sängen föräns 16.00 har mått dåligt, ont i huvudet. 


Igår åkte vi till kyrkogården i Österåker och Vaxholm för att tända ljus för våra nära och kära. Vackert men samtidigt fruktansvärt jobbigt.


6 månader har gått sen mamma gick bort och än sitter sorgen och smärtan i så det gör ont i själen. Bubblan mot övriga världen är fortfarande kvar, många dagar så finns orken att vara glad men andra dagar bränner tårarna bakom ögonlocken och leendet är falskt. Vet att jag kommer må bättre och att sorgen kommer bli lättare att bära och jag hoppas att den känslan infinner sig snart.


2 kommentarer:

  1. Det är en stor sorg som finns i en när nära och kära går bort. Men precis som du skriver så kommer sorgen bli lättare att bära med tiden.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hej, Jag förstår att sorgen över att ha förlorat din mamma sitter kvar och man måste låta det vara så...Att existera i sin egen bubbla är en jättebra skyddsmekanism när livet och omvärlden känns för mycket att mäkta med. Jag har också min egen bubbla och i den väljer man sina egna förhållningssätt samt vilka och vad man släpper in. Jag tror för övrigt att många har sin bubbla nu i vår allt tokigare värld. Kramen till dig och jag hoppas du känner dig bättre snart! Anneli

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy