lördag, augusti 4

Tvättmaskinsproblem och EFIT.

God morgon

Startat dagen och inser att det är EFIT (Ett Foto I Timmen) så idag tänkte jag vara med.




09.00 sitter och knyter vänskapsband, ett lite smalare denna gång.




10.00 har ätit frukost och samtidigt kollat vaxinationerna på katterna, måste boka tid för den årliga sprutan på till båda.




11.00 stänger dörren till tomten, ute faller ett stilla regn, efterlängtat och behövligt.








12.00 Mot El-giganten för inköp av ny tvättmaskin, bara strul har det varit, gamla gick sönder i Onsdags, ny köptes i Torsdags men jag ska vara snäll mot min sambo. Låt oss bara säga att dörrhål och nya tvättmaskinen inte var riktigt kompatibla  ;-)






13.00 Ny maskin med rätt storlek inköpt.









14.00 fixar en glutenfri blåbärspaj till fika ikväll






15.00 fått spontanbesök av vänner och pajen blev inne i ugnen lite för länge men det funkar.






Straxt före 16.00. Vännerna har åkt. Sambon fixar med nynya tvättmaskinen och jag vilar ute på altanen, ryggen mår inte bra just nu.







17.00 kraftigt regnväder och åska drar över ön. Straxt efter bilden så drar min mage igång ett ibs-ras, den här värmen har gjort mig jättedålig i veckor.






19.00 och jag börjar sakta bli bättre från smärtor och illamående.






20.00 Blåbärspajen blir nu uppäten med våra vänner som hyr stuga hos oss.


21.30. Mörknet har sänkt sig över skärgården och detta blir den sista bilden för idag.

Ni hittar andra som kör EFIT  här 


9 kommentarer:

  1. Verkar som att det regnat både här och där idag.

    SvaraRadera
  2. Mage, rygg och tvättmaskin. Eländes elände. Men blåbärspajen såg väldigt god ut, jag är rätt säker på att den är godast välgräddad.

    Väldigt lokala skurar idag, tror jag. Hemma hade det visst regnat fyra gånger, men i stan bara en. Jag riktigt längtar efter en regnig innesittardag med max 22 grader :-)

    Hoppas du mår bra nog att fixa med lite till september <3

    SvaraRadera
  3. Takk for at jeg fikk følge med på din dag. Fristende den paien der.

    SvaraRadera
  4. Kikar in på din dag. Blåbärspaj är riktigt gott.

    SvaraRadera
  5. Kul att få se lite av din dag! Du är så duktig på hantverk. Vilket vacker band!! Den pajen såg riktigt mumsig ut. Gillar när det är lite bränt knaprigt. GOTT!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Ett härligt inlägg från din dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Tittar in på din dag. Åh, så gott med blåbärspaj.

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy