onsdag, augusti 29

Svårt.....................


Ibland har jag svårt att få ned någon text i bloggen



Hej

Hoppas att ni mår bra där ute i cyberrymden.

Här har det varit bloggtorka igen. Jag har väldigt svårt att få ned "ord på papper" (bloggen) när jag inte mår så bra.

Har haft ont i ryggen en längre tid efter ett knasigt lyft när vi skulle flytta en byrå i mammas lägenhet, har försökt att kurera ryggen så gott jag kan men det har inte fungerat, sen så har jag under en tid mått lite sisådär.  Svaret fick jag i Måndags och igår.

Jag har lyckats att få ett diskbråck i korsryggen och iom att jag inte tog tag i det från början så är muskler, senor och nerver överansträngda vilket i sig inte hjälper den trasiga nacke som jag har sen förut, så nu får jag inte bära tungt, vila mycket, träna efter schema och lite annat så att vi får bukt på ryggen. 

I går var jag sedan hos läkaren, jag hade hittat en röd större fläck som jag inte har sett förut och det visade sig att jag har Borrelia, har aldrig sett att jag har haft en fästing på mig men med en utekatt som gärna ligger i sängen och sover så är det ju förmodligen han som släppt av sig en fästing. Nu har jag fått antibiotika för det och förhoppningsvis så är det över om ett tag, kanske inte så konstigt att man har orkat göra så mycket under en längre tid.

Kram Razzy



2 kommentarer:

  1. Hoppas du får bort borrelian nu med antibiotika och krya på dig för övrigt med dina krämpor som du har. Rygg och nackbesvär är inget och leka med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för rar kommentar hos mig!
    Meeen... vilken otur du haft! Trasig rygg och så borrelia på det... Min mamma hade borrelia för ett antal år sedan, där var det tvärsom... hon visste att hon haft en fästing men läkarna menade först att det inte alls var borrelia, vilket det sedan visade sig att det faktiskt var. Hoppas du piggnar till snabbt nu och ta den tid du behöver för vila och återhämtning!
    Kram och ha en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy