onsdag, augusti 16

Kanske för petnoga

När allt såg bra ut på framsidan men inte på baksidan.


Då blir det att sticka baklänges X antal varv, det är kanske jag som är lite för petnoga men jag tycker att en stickad tröja ska vara lika snygg på framsidan som på baksidan så gott det går och jag var inte helt nöjd med baksidan när mönsterdelen var stickad en bit, man måste få till garnen så att de löper snyggt, inte för hårt men inte heller för löst för då blir det inte snyggt på varken framsidan eller baksidan. Så nu blir det att börja om delvis från början igen med mönstret och förhoppningsvis blir det bra denna gång.

Kram Razzy


4 kommentarer:

  1. Jag är också petnoga. Lika bra att göra om, om man inte är nöjd. Man kommer reta sig på det hela tiden.
    Så fint det kommer bli! Du är så bra på att sticka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Men Eva...... Vilket jobb det blir för Dig :o och allt jobb för min skull <3 <3 Du är fantastisk!!!! Den tröjan/presenten kommer att bli en höjdarpresent! Önskar Dig en härlig lördag och pausa från stickandet också...
    Lördagskram från Kate
    PS. Galet vacker ny header du har nu!!

    SvaraRadera
  3. Underart ljuvlig! Så fin!
    Kan du inte stryka på lite flissilin på baksidan? För att inte fastna i trådarna så det går maskor.

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  4. Men sååå fin och vilka ljuvliga färger. Önskar jag kunde sticka, men där går gränsen för mitt tålamod. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy