tisdag, september 25

Say omelett

God Tisdagskväll. Hur kallt var det inte i morse? Vi hade knappa 4a grader varmt, vilken skillnad mot för ett par dagar sen då det var 15-17 grader varmt på morgonen. Hoppas ni i alla fall har haft en bra Tisdag. Själv så har jag jobbat och det har varit full rulle hela dagen så nu när jag kom hem så är kropp och knopp trötta och ryggen gör ont.

Då är det skönt med enkla middagar.






En omelett med skinka och Mozarella går snabbt att slå ihop. Inspirationen till denna hittade jag inne hos Jennysmatblogg 

Jag gör min såhär.

3 ägg vispas ihop med 2 msk grädde, lite salt och svartpeppar. Ned i en varm stekpanna med lite smör.

Skiva 2 skivor med rökt skinka och lägg ned i äggsmeten. Stek tills nästan färdig vänd omeletten i stekpannan. Skiva mozarellan och lägg på halva omeletten. Lägg upp på fat och vik dubbel.

Plättenkelt som min stora son J skulle säga..


Nu blir det soffhäng för kvällen med lite stickning och "hela sverige bakar" innan sängen lockar.


2 kommentarer:

  1. Skönt att kunna svepa ihop något enkelt och som är gott och mättar också.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Smarrigt! Ja man måste ju inte ha skinkan, det funkar med vegetarisk bacon ocså. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy