fredag, februari 23

Granny Wheel what??

God morgon. Äntligen Fredag och helgen är efterlängtad. Här går vi in på vecka två med förkylning, känner mig inte dålig men rösten är som hesa fredrik typ. 🙃🙃

Ni som följt mig ett tag vet att jag förutom fotografering, gillar att skapa saker med garn, jo jag är nog en tvättäkta garnoholic men det finns en sak med garn som jag tycker är såååååååååååå tråkigt.


Att fästa trådar, det är så galet tråkigt så jag gör det inte "under arbetets gång" och många gånger så kan även ett arbete bli ett UFO (un finish objekt) bara för att jag tycker att det är så tråkigt med att fästa trådarna.

Samtidigt är jag sån perfektionist så jag tycker inte om att virka in ändarna av garnet i arbetet när jag virkar ihop rutorna, nope inte snyggt i min mening. Sen får självklart andra göra precis som de vill och behagar.


Så nu sitter jag med en filt (gjord i Granny Wheel Square) som snart är färdig med en massa trådar som jag måste fästa. Så det blir att bita i det sura äpplet och se till att filten inte blir ett UFO.

Nej nu måste jag springa till jobbet.

8 timmar and counting towards weekend.


2 kommentarer:

  1. Men vilken underbar färgkombo!

    En fin helg till dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk duktig! Vilken vacker virkad filt! Underbara färger.

    KRAM Anna

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy