söndag, mars 19

Soligsöndag

Vilken underbar Söndag vi fick i huvudstaden, solen sken från arla morgonstund ända tills den gick ned med vackra färgtoner på himlen, hade jag inte förkylningen så skulle jag åkt ut och letat fotomotiv, men det kommer flera gånger.

Det har varit en slö söndag i soffan även idag, jag mår dock mycket bättre så imorgon vankas jobb igen.

Idag blev det pastagratäng till middag, enkelt att göra och tar inte lpng tid när man inte orkar stå länge vid spisen.


Har tagit det som fanns hemma i kyl och frys.
Skar fläskfile tunt och stekte, champinjoner skurna i skivor, pepparsalami i skivor. Kokt glutenfri penne, syrad grädde uppvispad med ägg. Varvas i en ugnseldfast form och ovanpå det riven oss.


In i ugnen på 175 grader ca 15-20 minuter, de sista 5 min brukar jag sätta på grill-elementet så att det blir lite färg.


Äts med grönt bredvid av eget tycke och smak.

Snabbt & enkelt av det som finns hemma.

Söndagskramar Razzy


2 kommentarer:

  1. Tycker du att den syrade grädden är god? Jag fick provsmaka den i en chokladkräm men kunde inte äta upp. För mig smakar den grädden som dålig grädde och inte alls som något jag vill äta.
    Igår läste jag lite chockad att Livsmedelsverket råder att man ransonerar hur mycket champinjoner man äter p g a cancerrisk - inte mer än 100 g i månaden, tror jag det var. Jag som fullkomligt älskar champinjoner! Och jag får Livsmedelsverkets nyhetsbrev så jag fattar inte hur jag kan ha missat detta? *Suckar lite*

    SvaraRadera
  2. Pasta är alltid gott! Igår hade vi kanonväder här och idag grått o trist. Hoppas på sol imorgon.

    KRAM Anna

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy