lördag, augusti 1

EFIT första lördagen i Augusti



09,00 Solen skiner utanför och jag har varit vaken sen 07,00 men legat kvar i sängen och surfat runt på mobilen inser också att det är EFIT idag och det var länge sedan jag var med så jag bestämmer mig för att göra ett försök denna lördag 1 Augusti, alla bilder är från min Iphone 5S.



10,00 och Tisse som också är en liten morgonsovare har bestämt sig för att gå ut, men först lite mat.



11,00 Funderar på frukostlunch men medans jag börjar på en "pippitröja" till en liten 8årig tjej som vi ska besöka i September nere i Tyskland.



12,00 Letar Hotelövernattning i Lübeck till resan ned igenom Tyskland i September. Vårat favorithotell finns ledigt just nu men, får avvakta då hjärtat inte riktigt vet när han får ledigt.




13,00 Har varit på Tippen med skräp och lämnat saker som inte behövs hemma till Lions nu mot skogen och kantareller/Blåbär.


14,00 Framme i skogen, nu får vi se om vi kan hitta lite skogens guld och blåaste blåbär.



15,00 Jodå skogen är full av kantareller och vi plockar både korg och kasse full med de goa gula svamparn.


16,00  Och blåbär blir det en liten hink full så det kanske blir en paj eller något annat gott någon dag.


17,00  Trötta och jag med värkande höft i bilen på vägen hem till skärgårdsön igen, härligt med nästan 2½ timme ute i skogen, massor med frisk luft och en hel del träning i terrängen.


18,00 Fixar middagen. Fläskfile med massor av kantarellsås till, Mums!!


19,00 Stickar vidare på tröjan förnöjt i soffan efter dagens bravader.


20,00 Vinkar av älsklingen som åker iväg in till Stan för att jobba som DJ. Vi ses igen runt 03,00 inatt.


21,00 Tittar på Sommarkrysset och väntar på att Konserten från Globen från 1999 med Robert Broberg ska börja, minns hans sånger med glädje och kommer sakna hans härliga ordvrickerier.

22,00 Lägger in bilderna i blogger via appen och nu lägger jag in texten via datorn klockan är 22,30 och detta blir min sitta bild för denna gång, ska fortsätta titta på TV,n ett tag till sen är det god natt för idag.

Fler EFITfoton och info om EFIT hittar ni HÄR

Razzy over and out.

5 kommentarer:

  1. Ser ut som en härlig sommardag :)

    SvaraRadera
  2. Dålig svampplockare jag.. Trots massa skog omkring mig för jämnan.
    Såg ut varit en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Men vilken kul idé, hade aldrig hört talas omEFIT, och fattade inte alls förrän jag klickade på länken ;) :)
    Härlig dag ni fick! Och tack för rara ord hos mig! =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Jag vill ju också plocka kantareller! Åh, vilken skön dag ni fick!
    Och så ska ni till Tyskland igen,så mysigt! Vi valde att bo norr om Lübeck på vår väg ner, det hotellet rekommenderar jag varmt. Å andra sidan har ni ju vattnet nära hela tiden, så det är väl inte samma känsla som för mig som har lite längre.
    Vi ses ikväll, vännen!

    SvaraRadera
  5. Kul att följa din dag! Kram Pernilla

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy