onsdag, maj 7

Nytt på stickorna..

Pytt i panna, nej inte maträtten för den kan jag allt vara utan, utan sjalen pytt i panna, den är superrolig att sticka och jag har redan gjort ett par stycken. Denna gång tänkte jag pröva att göra den som trekants-sjal i den här mörkt lilaröda färgen, den är något mörkare i verkligheten, själva tallriken kommer att vara ljusrosa. Mönstret till denna sjal hittar du hos denna tjej hon har även flera underbara sjalar som jag är sugen på att testa, men det får bli senare.

Spetsen stickar jag på mina lite kortare stickor nr:4 och garnet är Sandnes Alpacka Silke.


Här är det en grå och trist dag idag, en sådan där krypa upp i soffan med varma filten dag, dock så är det jobb som gäller med varm kofta och elementet nära under skrivbordet.

Hoppas ni får en härlig onsdag

Razzy over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy