tisdag, juni 25

Glutenfria Pannkakor

 
Är det något jag kan längta ihjäl mig efter så är det just Pannkakor, gärna med färska jordgubbar under sommarhalvåret.
 
Det tog ett tag innan jag hittade ett glutenfritt recept som jag och min sambo gillade. Men detta recept har jag gjort ett par gånger nu.
 
4 dl Mjölmix (jag använder Lailas blå)
6 dl Mjölk (laktosfri)
3 st Ägg
1/2 tsk Salt
25 gr Smält smör
 
Häll hälften av mjölken i en bunke och vispa i mjöl, salt och smör, vispa till en klumpfri smet. Blanda i ett ägg i taget och sen resten av mjölken.
 
Vi har en rätt så stor panna så jag fick ut ca 8-9 st pannkakor.
 
MUMS!!
 

1 kommentar:

  1. Mmm, så gott det ser ut. Jobbigt när allergier sätter stopp för det man är sugen på. Kul att ni hittat ett bra recept! :)

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy